0

تفاوت لاستیک دانلوپ تقلبی با لاستیک دانلوپ اصلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 5 تير 1401 در ساعت 21 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تفاوت لاستیک دانلوپ تقلبی با لاستیک دانلوپ اصلی

امروزه برای کسانی که وسیله نقلیه دارند یکی از دغدغه های آنان، لاستیک ماشین است. کیفیت و جنس لاستیک مهم و ضروری است به این دلیل که ماشین بر روی لاستیک ها سوار است و اگر لاستیک های ماشین کیفیت بدی داشته باشند، ممکن است خطراتی را برای ماشین و راننده به همراه داشته باشد.

دلیل فوق باعث می شود که هر راننده ای یک سری اطلاعات در خصوص لاستیک  را حتما بدست بیاورد تا بتواند استهلاک ماشین خود را به حداقل برساند. امروزه یکی از برندهای لاستیک سازی با کیفیت، لاستیک دانلوپ است. اما متاسفانه در بازار انواع تقلبی این برند نیز وارد شده است.

در خصوص تفاوت لاستیک دانلوپ تقلبی با لاستیک دانلوپ اصلی و در جهت خدمت رسانی به رانندگان محترم، شرکت همپادر این نوشته اطلاعاتی را جمع آوری کرده است. اگر میخواهید لاستیک با کیفیت برای ماشین خود تهیه نمایید حتما ما را تا پایان این نوشته همراهی کنید.

مواردی که در این نوشته دنبال خواهید کرد بدین صورت است:

  • ·        تاریخچه لاستیک دانلوپ
  • ·        ویژگی های لاستیک دانلوپ اصل
  • ·        نکات هنگام خرید لاستیک دانلوپ اصل
  • ·        نشانه های تقلبی لاستیک دانلوپ
  • ·        تفاوت قیمت لاستیک دانلوپ اصلی با لاستیک دانلوپ تقلبی
  • ·        سخن پایانی

 

تاریخچه لاستیک دانلوپ

شرکت دانلوپ در سال 1985 در نیویورک تاسیس گردید که کشورهای دیگر آن را به نام دانلوپ تایرز می شناسند. این شرکت یکی از تولید کننده های معتبر در زمینه انواع لاستیک ها برای خودروهای سبک، کامیون ها، هواپیما و ماشین آلات سنگین می باشد.

شرکت دانلوپ با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت برای تولید لاستیک های خود، توانسته اعتماد مردم را به خود جلب نماید. از همان سالهای اولیه شرکت دانلوپ روابط تجاری خوبی با لاستیک سومیتومو ژاپن داشت. در همین راستا در سال 1963 این دو شرکت با هم ادغام شدند و چند دهه بعد تمام حقوق تجاری لاستیک دانلوپ به لاستیک سومیتومو منتقل گردید.

 

ویژگی های لاستیک دانلوپ اصل

لاستیک دانلوپ دارای ویژگی های منحصر بفردی است که او را از بقیه لاستیک ها متمایز می کند. همچنین این ویژگی ها مطابق استانداردهای جهانی می باشد.  ویژگی های لاستیک دانلوپ اصل عبارتند از :

-         چسبندگی مناسب برای ایمنی لاستیک های دانلوپ

-         منعطف بودن لاستیک ها

-         پایین بودن استهلاک لاستیک به دلیل استفاده از مواد با کیفیت

-         منتقل کردن کمترین لرزش جاده به لاستیک های دانلوپ

-         ایجاد کمترین سر و صدا لاستیک

-         عملکرد خوب به علت طراحی بسیار اصولی

-         عمر طولانی و مفید لاستیک ها

-         سازگاری با هر شرایط جوی آب هوا

-         دارای ضمانت های طولانی

-         و ...

 

نکات هنگام خرید لاستیک اصلی دانلوپ

همانطور که می دانید لاستیک ها برای خودرو یک وسیله ضروریست. وقتی لاستیک های خودرو اصل و سالم باشند همین امر موجب می شود که استهلاک خودرو نیز کاهش پیدا کند. پس در هنگام خرید لاستیک خودرو باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید لاستیک با کیفیت، استاندارد، سالم و مقرون به صرفه خریداری نمایید.

نکاتی که باید در هنگام خرید لاستیک دانلوپ در نظر داشته باشید :

-         تاریخ های درج شده روی لاستیک

باید به تاریخ تولید و تاریخ انقضای لاستیک دقت کنید. به طور طبیعی تاریخ انقضای هر لاستیک 4 سال می باشد و بعد از این 4 سال لاستیک قابل استفاده نیست. به همین جهت باید حتما تاریخ انقضای حک شده روی لاستیک را چک کنید.

-         فشار باد درون لاستیک

یکی دیگر از مسایل مورد بررسی، فشار باد داخل لاستیک است که این فشار باید در حد مجاز باشد. حد مجاز برای فشار باد psi ۳۲، ۴۴psi و حتی در برخی لاستیک ها این فشار به 50 psi می رسد.

-         قدرت تحمل بار

هر لاستیکی با توجه به شاخص وزن آن می تواند یک میزان از بار را تحمل کند. اگر باری که درون خودرو است از حد مجاز لاستیک ها فراتر برود ممکن است لاستیک منهدم یا منفجر گردد و خسارت های زیان باری را بوجود بیاورد.

-         اندازه لاستیک

حتما شما هم اعدادی را بر روی لاستیک دیده اید که این اعداد اندازه لاستیک را برای هر خودرو نشان می دهد. این اعداد شامل : پهنای لاستیک، نسبت ارتفاع دیواره لاستیک به پهنای آن، رادیال و قطر رینگ می باشد.

-         ساییدگی لاستیک

میزان ساییدگی در لاستیک یک نکته مهمی است که باید آن را مدنظر داشته باشیم. هر چه این عدد بالاتر باشد زمان ساییده شدن لاستیک نیز بیشتر می شود.

-         ترکیبات لاستیک

یک سری کلمات دیگر بر روی لاستیک نوشته شده است که این کلمات مربوط به موادی است که در ساخت لاستیک به کار برده شده است.

 

نشانه های تقلبی لاستیک دانلوپ

تمامی لاستیک ها دارای استانداردهای جهانی می باشد اگر این استانداردها در ساخت لاستیک استفاده نشود، آن لاستیک در دسته تقلبی قرار می گیرد. برخی از سوءاستفاده کنندگان با ساخت لاستیک های تقلبی و یا فروش لاستیک های دست دوم، این استاندارد ها را رعایت نمی کنند و موجب خسارات زیان باری برای مصرف کننده می شوند.

موارد زیر، چند نمونه از راه های تشخیص لاستیک دانلوپ تقلبی می باشد، حتما بخوانید.

-         بر روی لاستیک ها اعدادی به عنوان تاریخ تولید تایر درج شده اند. این اعداد به معنای تاریخ هفته تولید و تاریخ سال تولید آن می باشد. یکی از راه های تشخیص تقلبی بودن این لاستیک ها این است که اعداد روی لاستیک ها وجود ندارند و یا اعداد را ناخوانا و غیرطبیعی بر روی لاستیک حک کرده اند.

-         یکی دیگر از راه های تقلبی بودن آن جنس رویه آنها می باشد. کیفیت رویه لاستیک ها در اصل بودن آن نیز تاثیر دارد. در لاستیک های تقلبی، پس از مدت کوتاهی استفاده ، سطح رویه صاف و بدون عاج می گردد این موضوع به علت کیفیت پایین آن است.

-         نشانه دیگر تقلبی بودن لاستیک ، عدم تناسب و اندازه در ابعاد لاستیک است. این اندازه بر روی تایرها، حک شده است. این اعداد اگر مانند تاریخ های تولید واضح نوشته نشده باشند و خوانا نباشند مشخص است که لاستیک تقلبی است.

-         دیگر راه شناسایی آن این است که ویژگی های لاستیک دانلوپ اصل را نداشته باشد. برای دانستن این ویژگی ها می توانید به بخش نکات خرید لاستیک دانلوپ اصلی مراجعه کنید.

 

تفاوت قیمت لاستیک دانلوپ اصلی با لاستیک دانلوپ تقلبی

بارز ترین نشانه از تقلبی بودن یک لاستیک اختلاف قیمت آن با قیمت اصلی آن است. لاستیک های اصلی دانلوپ با توجه به کیفیت و سال تولید قیمت گذاری می شوند. همانطور که می دانید تاریخ تولید لاستیک تاثیر مستقیم بر روی قیمت دارد. اگر لاستیک تقلبی باشد این موضوع بر روی آن تاثیر ندارد و قیمت آن ارزان تر است.

متاسفانه برخی افراد با تصویر اینکه لاستیک ارزان تر برایشان بصرفه تر است لاستیک های کیفیت پایین را خریداری می نمایند که موجب خساراتی به خودرو می گردد.

 

سخن پایانی

لاستیک های با کیفیت و استاندارد در سلامت خودرو و سرنشینان آن بسیار مهم هستند. تمامی استانداردهایی که یک لاستیک با کیفیت باید داشته باشد در لاستیک دانلوپ اصل وجود دارد. در هنگام خرید لاستیک و برای تشخیص تقلبی نبودن آن باید حتما به اعداد حک شده روی لاستیک دقت نمایید.

فروشگاه همپا یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه لاستیک می باشد که با وارد کردن لاستیک های دانلوپ اصلی و عرضه آن ها در سایت خود، امکان خرید آنلاین این لاستیک ها را فراهم کرده است. شما با مراجعه به سایت فروشگاه همپا می توانید مشخصات فنی لاستیک ها را مشاهده نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()

با درود و احترام آدرس سایت تغییر پیدا کرده

لطفا برای اطلاع از قیمت ها و تخفیفات به

آدرس https://hampalastik.com/ مراجعه کنین.